مهم‌ترین حوادث قزوین امروز دوم تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سرهنگ بهرام منصوری فرمانده انتظامی شهرستان البرز  گفت: در پی کسب اخباری مبنی بر استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در ۲ باب منزل مسکونی در شهر الوند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس کلانتری ۱۱ این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در بازرسی از دو باب منزل مسکونی موفق شدند، ۲۶ دستگاه ماینر کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان البرز با اشاره به اینکه ارزش ریالی این دستگاه‌ها بیش از ۵ میلیارد ریال براورد شده است، خاطرنشان کرد: در این رابطه ۲ نفر متهم دستگیر شدند.

مشمولان غایب جهت تعیین تکلیف وضعیت خدمت به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گفت: مشمولان فارغ التحصیل مقاطع تحصیلی دیپلم و دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر ندارند برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنند.

سرهنگ امید همتی مجد افزود: همچنین مشمولان غایب سنوات قبل در تعیین وضعیت خدمتی خود تعجیل داشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مشمولان غایب مجاز به بهره مندی از معافیت کفالت برابر قانون نیستند. وبرابر مفاد قانونی محدودیت‌ها ومحرومیت‌هایی برای مشمولان غایب پیش بینی شده است بنابراین غایبین برای جلوگیری از اعمال این محدودیت‌ها در تعیین تکلیف خود تعجیل کنند.

رئیس پلیس وظیفه عمومی استان گفت: برابر ماده ۱ قانون خدمت وظیفه عمومی دفاع از تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران وجان ومال وناموس مردم وظیفه دینی وملی هر فرد ایرانی است ودر اجرای این وظیفه کلیه اتباع ذکور دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی برابر مقررات این قانون می‌باشند.

سرهنگ همتی با اشاره اینکه در دوره خدمت وظیفه عمومی فرد می‌تواند با پرورش استعداد‌های بالقوه خود با مهارت‌های شغلی وزندگی واجتماعی آشنا شده وبا بهره گیری از وتجربیات دوره خدمت و مسئولیت پذیری در ادامه مراحل زندگی به رشد و بالندگی برسد، توصیه کرد: موضوع معافیت جریمه مشمولان غایب منتفی شده است لذا هرچه سریع‌تر برای معرفی خود اقدام کنند.

وی با توجه به اینکه بکارگیری مشمولان غایب به هرصورت برابر قانون منع شده است از کارفرمایان خواست: از بکارگیری مشمولان غایب خود داری کنند.

رئیس پلیس وظیفه عمومی استان با اشاره به اینکه مشمولین غایب متاهل برای بهره مندی از تسهیلات قبل از اعزام به وظیفه عمومی مراجعه نمایند به خانواده‌های مشمولان توصیه کرد، موضوعات مربوط به خدمت سربازی را از مجاری معتبر ورسانه ملی پیگیری نمایند.

تشدید اجرای طرح امنیت اجتماعی در آبیک

فرمانده انتظامی آبیک گفت: در طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران انتظامی موفق به کشف مقادیری نواع مواد مخدر و دستگیری ۲۸ معتاد متجاهر و خرده فروش در طول هفته گذشته شدند.

سرهنگ  بهروز لامعی با بیان اینکه این پاکسازی در راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی و کاهش جرایم در استان است، خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک با تأکید بر همکاری و ارتباط مداوم شهروندان با پلیس دربرخورد قاطع با فروشندگان مواد مخدر، از شهروندان خواست موارد مشکوک را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

تصادف موتور سیکلت با کامیون یک کشته بر جای گذاشت

رئیس پلیس راه استان گفت: بر اثر  تصادف یک دستگاه موتور سیکلت با یک دستگاه کامیوندر روستای ناصرآباد میرپنجی شهرستان آبیک، موتورسوار جان باخت.

سرهنگ فرهاد ذاکری منش افزود: کارشناسان علت وقوع حادثه را عدم رعایت حق تقدم از جانب موتور سوار اعلام کرده اند.
دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان در قزوین

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: درپی وصول چند فقره پرونده سرقت از منزل به شیوه بدون تخریب و به هم ریختگی بررسی موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سرهنگ آرش مرادی افزود: با تحقیقات پلیسی وبررسی صحنه‌های سرقت فرضیه آشنا بودن سارق یا سارقان قوت گرفت و با سر نخ‌های بدست آمده از اموال مسروقه هویت احدی از سارقان مشخص و شناسایی شد.

وی اضافه کرد: در یک اقدام سریع و عملیاتی مخفیگاه متهم در شهر قزوین شناسایی و بلافاصله دستگیر و اموال ۷ نفر از مالباختگان از جمله مقادیر زیادی طلاجات و تعدادی تبلت و لب تاپ و یک فقره زین اسب به ارزش ۳ میلیارد ریال کشف شد.

این مسئول انتظامی استان بیان داشت: متهم در تحقیقات پلیسی و با مدارک و مستندات لب به اعتراف گشود و مشخص شد، با مالباختگان در باشگاه اسب سواری یا باشگاه بدنسازی آشنا شده و پس از طرح دوستی در فرصت مناسب دسته کلید‌های آن‌ها را سرقت می‌کرده  و با کسب اطلاعات شخصی مالباختگان در فرصت مناسب سرقت‌ها را با همدستی همسر و پسر خوانده اش انجام می‌داده است.

سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه، در تحقیقات بعمل آمده مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد، خاطرنشان کرد: اعضای این باند ۴ نفره پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.